Massa Plugg och Avklarade prov!

Sitter här kom hem från skolan för en timme sen ungefär.
Försöker göra lite på min hemtenta som vi har i samhälle, men jag fattar typ ingenting så får be mamma lr ngn snäll vän om hjälp senaare sen eller något  för just nu är jag bara så trött på allt o alla så jag palla inte, För när man inte ens förstår första frågan känns de ganska onödigt att försöka ge sig på dom andra o de känns ganska menningslöst alltihopa!.
SUCK!

Dagen började med att jag hade tyska prov 8.10, blev äntligen godkänd så nu är jag nöjd. Sedan mötte jag min andra lärare som sa att jag blivit godkänd på hennes prov också och då va jag typ överlycklig för att jag blev godkänd på dom betyder 2 ämnen mindre att ha rester i så nu har jag typ nästan kommit ifatt dom andra klasskamraterna har bara 2 hemarbeten o 1 prov kvar. Men som sagt de är inte lika stora arbeten/Prov så de är skönt det!.
Men men, Efter tyskan fortsatte vi med att ha idrott, första gången ute för i år, de va kallt som satan men när man väl kommit igång va de sjukt skoj, efter idrotten hade vi klasstid sedan engelska och på engelskan satt jag mest och småtjabbade lite med min engelska lärare och diksussionen löd:

Jag tyckte de va onödigt att jag läste en bok på engelska när jag ändå inte fattar ett skit vad den handlar om. O problemet är det att jag har ju faktiskt verkligen försökt och sätta mig in i boken men de e för svårt jag fattar ingenting!.
Och då sa min engelska lärare att man får bra ordförråd och att man lär sig mycket av att läsa. Visst tänkte jag de har han väl rätt i, men jag tycker fortfarande de känns rätt så menningslöst att läsa en bok när jag hellre kan göra uppgifter som att skriva korta uppsatser, för de är både roligare och enklare sätt för mig att lära mig någonting.!
Men han va tydligen envis och ville att jag skulle läsa den där förbannade boken så de va väl lika bra att göra de tänkte jag!.
Suck...

Efter skolan va de samling med alla HR klasser i Aulan vi skulle få information och välja vad vi ville ha i kursen: Estetisk verksamhet. jag valde som första handsval: Digitalfoto och Som andra handsval: Dans. Är nöjd med valen hoppas bara att jag får digitalfoto eftersom jag vill lära mig massor om Photoshop och shit.

Ska fortsätta med hemtenten nu så den blir klar snart.
Chingeling//Stina



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0