Cooking!

Puh, har stått och lagat mat den största delen av dagen.  Kan väl erkänna att efter jag skickat iväg Agnes till skolan så tog jag lite extra sovmorgon fram till kl 11, men de kände jag att jag förtjänade.
Fick veta att jag skulle laga en gryta som min värdmamma skulle ha med sig imorgon samt att jag skulle laga mat åt min värdpappa och Agnes tills dom kommer hem kl. 16.45.
Så har precis kokat klart grytan, de va en biff stroganoff gryta, den va rätt enkel att göra bara de att de tog lång tid, för först skulle köttet och löken brynas, sen skulle de koka i en 15 min , efter de i med tomatpuré och sen skulle allt de stå och koka i 1 ½ timme, efter de skulle de sista grejerna i och återigen koka 15 min.
Så de tog sin  lilla tid så att säga...Men jag lyckades och de smakade kanon!

Nu har jag precis slängt i mig ett glas oboy och ett knäckebröd, och gör mif redo för att om 10 min ska jag börja med nästa matlagning och denna gången Barsilka/Vitlöks fiskrätt.
Får hoppas jag lyckas med den också!
Bjuder på en bild på mig själv tagen här i Oslo!
Ni måste ju se att jag lever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0