Tips från Coachen!

ofräsch.se sitter här o skriver!
Har nyss kommit in från dagens andra Pw, varmt kvavt o svettigt är det ute, åskan hänger i luften känner jag. Suck...
Ska snart duscha, men först blir de dricka upp kaffe:n som för tillfället är väldigt varm . Kaffet ska drickas direkt efter promenaden eller precis före då den ger mest effektivitet på fettförbränningen. Sen ett tips från coachen, det är mycket bättre att promenera än att ge sig ut o springa. Det är vetenskapligt bevisat. Se texten nedan!

"För viktnedgång är det mycket bättre att promenera än att springa. I stället för att pressa med löpning, kan du märka av att du orkar mycket mer om du går i stället. Dessutom sliter det signifikant mindre på leder och ligament."

Sen vill jag ju inte slita ut leder heller nu när jag ska bli PT o behålla min hälsosamma livsstil i längden!
Tänkte även ge lite tips på vad jag drar ner på för livsmedel under dessa 4 veckor av min såkallade diet "som inte går ut på att gå ner i vikt utan att komma tillbaka i toppform igen! Glöm inte de. Att väga normalviktigt ska man så räkna ut ditt bmi, ligger du på normal ska du inte sträva efter att ligga på Underviktigt"
Åter tillbaka till grejer att dra ner på i kosten, inte utesluta helt då kroppen behöver alla näringsämnen o vitaminer som finns, även kolhyderater!
Dra ner på följande:
Pasta, Ris, Bröd, Alkohol,Godis,Glass,Kakor,Chips, diverse godsaker, kaffe (max 2 koppar om dagen)...O ät minst 4 måltid om dagen. Sen bestäm en dag i veckan du får ha frossa dag o unna dig något gott. Det måste man få ha annars kommer man falla tillbaka till ruta 1 igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0