Förföljda påvägen hem efter en trevlig utekväll!

Puh, som ni märker har jag inte uppdaterat på jätte länge. men senast jag använde datorn kraschade allt. Och vi har haft stora problem med att laga den, men duktig som min bror är har han lyckats. Tack för de!
Så nu kan jag o ska jag börja blogga återigen, vilket jag är överlycklig över, för har tappat massor med besökare nu när jag inte haft tillgång till någon dator...
Men men, ni får va glada att jag inte gett upp helt, lätt att göra de, men blogginsperationen håller i sig!

Igår va de hur som helst Fredag, o jag o Sanna hade en heldag full med bakande av kladdkaka, chips o dipp ätande o allmänt tjockade oss o avslutade med en utgång på Palace.
Måste säga att vi hade mycket treevligt, o sjukt mycket o roligt folk va det som va ute också, kanske inte super många men va tillräckligt många för vi kunde ha kul. Sen fanns de givetvis människor man önskar inte va där, men men världen är en fri plats man kan inte förbjuda folk att vara där dom är.
Jag hade CP kul hursom helst!.
Meeeen så hände något...........
Efter palace gick vi till Max o käkade hamburgare eller iaf jag. Påvägen hem därifrån ungefär vid stagg står en kille med cykel. Vi lägger inte märket eller tänker på honom särksilt mycket då de va rätt mycket folk i rörelse där omkring just då. Så vi går vidare mot mitt hem. Plötsligt märker vi att någon mumlar bakom oss, vi bryr oss inte men jag kollar lite snett bakåt o ser att de är killen som stod vid bron, han har alltså cyklat efter oss.
Denna killle parkerar cyklen utanför landstingshuset o börjar förfölja oss till fots. Jag o Sanna går snabbare o snabbare för att bli av med honom,men han hinner ikapp... Vid parkeringen vid östra sjögatan går han upp jämnsides med oss o jag börjar bli riktigt rädd, Min första tanke va att han kunde ha kniv/pistol,Baseballträ, ja helt enkelt vad fan som helst på sig eller tanken att våldta oss så för att försöka bli sig av med honom vänder jag mig om o frågar lite trevligt:
- Ville du något eller?
- Han svarar: Har ni cigg?
- Jag ber honom upprepa då jag inte hör vad han säger, han upprepar samma sak o jag säger till honom att han ska gå till pressbyrån då han kan köpa de där, allt för att försöka få bort honom. Men han ger sig inte utan han följer efter oss. Jag kollar mig runt för att se om de finns någon man kan ropa på hjälp hos, för han börjar bli riktigt äcklig o närgången, men gatorna är helt tomma inte en människa i rörelse. Då slår de mig att vi går in på mitt jobb (dvs. Stadshotellet) o väntar tills vi blir av med honom, Vi har inte långt kvar dit o helt plötsligt börjar han tafsa på mig, Jag ber honom sluta flera gånger men idioten slutar inte. Sanna blir tillslut jätte arg o säger ifrån riktigt på skarpen o sen börjar han tjata om att han vill ha en kram men jag vägrar han tjjatar o tjatar o ger sig aldrig.
Ett tag trodde jag han skulle slå ner oss eller våldta oss han va riktigt jävla äcklig.
Men väl framme vid hotellet släpper en arbetskompis in oss o vi stannar där ett tag, jag är verkligen jätte skakis o de va då tankarna började komma om vad som egentligen kunde ha hänt. De kunde vart så pass illa att våra liv hade kunnats förstöras inatt....Tankarna såhär efter, man blir rätt chockad.
De va verkligen ingen trevlig upplevelse, jag fattar inte ...Vad är de för samhälle vi lever i egentligen?, ska jag nu behöva vara livrädd varje kväll jag går hem ensam...Vilket jag iofs aldrig kommer göra......Kommer alltid be någon följa mig eller ta taxi. nattens upplevelse kommer jag inte kunna släppa på ett tag:/.. Jag är fort. rätt så chockad o mår inte alls bra:/

De va allt jag hade o berätta//S

Kommentarer
Postat av: elin

du är medveten om att det var sexuellt ofredande? Du kan lätt anmäla honom.

2011-01-29 @ 21:55:04
Postat av: Stina Svarar:

Jo jag vet de, men vet inte vem han är ju eller vad han heter så kommer bli svårt att hitta hnm :/

2011-01-29 @ 22:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0