Fröken flitig förtjänade ett par timmar i solen!

Måndag, ny vecka o familjen har varit bortrest i helgen, de innebär en hel del tvätt och en hel del tvätt innebär en hel del att stryka.
Det var även dags att vattna alla blommor i huset o byta sängkläder på varenda säng, så ja allt arbete har tagit sin lilla tid + att det har varit så fint väder så jag satt ute då jag hade ledig tid istället för att sitta inne o blogga...Så nu har jag nog förklarat mig färdigt varför uppdateringen har varit så dålig.
Hur som helst......
Dagen började inte så bra, va typ deppat såfort jag vaknade, men de blev bättre ju längre dagen har gått och nu känner jag mig som jag brukar igen förutom att jag har ont i benet/höften o ont i halsen, Men de går snart över de också.. Började med att göra alla morgonsysslor såfort familjen åkt iväg till respektive jobb o skola. Satte sedan igång med tvätten och där stannade tiden ett par timmar, under de första maskinerna tvätt tränade jag , Powewalkade o körde styrkeövningar, sen blev de slänga i yttligare ett par maskiner i tvättmaskinen o torktumlaren samt hänga upp kläder i torkskåpet samt ta ner kläder som hade torkat färdigt i torkskåpet.. Medan jag väntade på att allt skulle bli klart satte jag mig ute på balkongen/verandan med en kopp kaffe och läste Jessica Anderssons självbiografi samtidigt som jag njöt av solen o vårvärmen iklädd endast leggings o linne, Snacka om att de va skönt! Och tro de eller ej jävlar vad färg jag fick på den 1 ½ timmen, helt galet!

Vid 4 blev de matlagning, veckans höjdare Pannkakor! så ställde mig o rörde ihop smeten lite snabbt, plockade ur diskmaskinen o dukade fram tallrikar o bestick.
Pannkakorna gick åt snabbt och de blev lika uppskattat som vanligt =)
Och nu ikväll har jag jobbat lite extra hårt bara för att jag ska hem till Yosefine imon på dagen så har försökt hinna med att göra så mycket som möjligt idag så jag inte har så mycket kvar till imorgon! Och nu sitter jag barnvakt också så ska snart springa o kolla så A har somnat o inte ligger vaken, annars har jag en rätt lungn kväll framöver! Skönt det.


BILD FRÅN MIN TID UTE I SOLEN IDAG!

Bild från min soliga lässtund på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0