Best Summer Ever!

Då var Måndagen snart över. Den jobbigaste av alla dagar på veckan om ni frågar mig personligen..100 ton med tvätt o blommor som ska vattnas, sängkläder som ska bytas, handdukar som ska bytas, dammsugning av kök,trappa,hall o mat som ska lagas. Men som det flesta säger man ska väl också göra något för att förtjäna lönen;) Borde handla också, men snål som jag är orkar jag inte lägga pengar på tråkig mat som ändå bara äts upp, vet inte ens vad jag är sugen på. Tur att jag har lite kött, fisk o grönsaker i frysen, man kan alltid slänga ihop något både nyttigt o ätbart utav det! Sen har jag 1 kg havregryn i skafferiet så kan leva på nyttig havregrynsgröt till frukost...Se liksom onödigt att handla när man istället kan använda upp det man ha!
Hm..Snål? ja jag vet! men lägger hellre min feta löön på roliga grejer och sparar!

Nog om det...
Har fått datum av min värdmamma idag också, nu är min sommar planerad och mitt slutdatum satt och för er som är intresserade:
* Semester: 2 veckor fr. 23 Juni - 8 Juli , Vilket innebär att jag är hemma på min 20 årsdag!
* 13 Juli- 16 Augusti, Semster/jobb i familjens sommarhus. Sol,bad o allmänt trevligt!
* Fredagen den 3 September arbetar jag min sista dag här!

Det är galet mycket bra som händer nu , känns som min sommar kommer bli väldigt bra trotts allt, jag trodde den skulle bli ensam , trist o hemlängtan skulle stå högt, visst hemlängtan kommer säkert dyka upp men när jag åker tillbaka hit den 8 juli har jag mindre än 2 månader kvar tills jag flyttar hem på riktigt o därimellan ska jag ju till familjens sommarhus som säkertligen är lika fränt som detta hus och tvekar inte en sekund på att det kommer bli kul!
Missar dock galet mycket hemma i Kalmar under sommaren men det kan jag ta igen vilken annan sommar som helst! Kalmar finns kvar, det kommer inte denna chansen göra:)

Kärlek♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0